Met liefde gemaakt

Met liefde gemaakt

Merk:

HEMA

Klant:

HEMA

SAN Accent 2009 (Retail)
  Gouden Effie 2009

Medium:

Geïntegreerd

Branche:

Retail

Publicatie:

17-09-2008

Bureau:

Doom&Dickson

Productie:

Miauw

Geluid:

SOUNDCIRCUS Kees Kroot

Account:

Karin van Dalen

 

Frieda Ulsamer de Waard

Creatie:

Bram Oorthuizen

 

Jaap Sinke

 

Ferry van Tongeren

 

René Verbong

D.O.P.:

Marcus Menescal

Editor:

John van Ascheraden

Klant:

Saskia Bax

 

Daphne van Essen

 

Rene Repko

 

Barbara Wolfensberger

Muziek:

Bloem de Ligny

Producer:

Moritz Wessendorff

Regie:

René Eller

RTV:

Cariola van Beek

Strategie:

Serge Steijn

Doelstelling:

HEMA gaat dit najaar nadrukkelijk op tv. Waar HEMA al vaker op prijs en ook vorm (design) heeft gecommuniceerd komt de nadruk nu te liggen op het verhaal en de mensen achter de HEMA producten. Dit vanuit de positie ‘ECHT HEMA’.

Beschrijving:

Het thema van de campagne is ‘Met liefde gemaakt’. In de eerste reeks van vijf commercials staat telkens één product of productgroep centraal. Nieuwe ‘HEMA-stem’ Anneke Blok vertelt hierbij op geheel eigen wijze hoe HEMA deze producten met liefde maakt. Het HEMA rompertje bijvoorbeeld, met extra groot hoofdgat voor al die flinke baby’s van tegenwoordig. Of over hun gordijn-guru’s, wat die wel niet allemaal kunnen met een stukje stof. En dan heb je ook nog de paniekzaaier die bij HEMA rondloopt, dat het wel allemaal voor een HEMA prijsje moet. Al met al genoeg te vertellen in deze nieuwe campagne. En dat wordt verteld met een mix van film-, animatie-, en stopmotion-beelden. René Eller nam de regie van de hoofdcommercials voor zijn rekening en Rogier van der Zwaag trok het stopmotion-idee door naar de product-tagons.